Blue monday - Maaike Bikker
898
post-template-default,single,single-post,postid-898,single-format-standard,qode-listing-1.0.1,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,columns-3,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,bridge-child,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive

Blue monday

Blue monday

Vandaag is het Blue Monday. Zogenaamd de depressiefste dag van het jaar. Nog niet zolang geleden bedacht door een Britse psycholoog. Het werd door academici overladen met kritiek maar grote kranten, andere media gaven er kritiekloos aandacht voor. Nog steeds haken bedrijven met hun reclamecampagnes aan en het wordt een steeds groter. De naam blue monday, het fenomeen wordt steeds bekender.

Een voorbeeld hoe een goed concept raak schiet op het gevoel van mensen en dus voor je het weet wereldwijd gaat. Veel mensen herkennen zich erin. Of deze psycholoog dat voor ogen had. Dat het door de media wordt opgepakt en diverse bedrijven hun voordeel mee doen, weet ik niet maar het speelt duidelijk in op een bepaalde behoefte. Mensen willen begrijpen waar nu ineens dat ‘zwarte gat’ vandaan komt. Zo halverwege de maand januari. Onvoldoende realiserend dat de maand december met al haar feesten, het afronden van het jaar zo intens was en zoveel energie kost, dat het bijna een vanzelfsprekendheid is. Je komt weer even tot stilstand.

December is een hectische maand. Misschien was het voor jou wel de maand om je laatste omzet van 2017 binnen te halen. Waar de klapper van het jaar gemaakt moest worden. Dat je opgeslokt werd in de voorbereidingen voor 2018 of juist geconfronteerd werd met keiharde cijfers omdat je, je doel voor 2017 niet hebt gehaald. Je had meer trainingen willen geven, meer producten willen verkopen, meer tijd voor je gezin of je partner willen vrij maken maar in plaats daarvan was je druk met andere zaken zoals administratie, je website, nieuwsbrieven. Jij deed niet wat je het liefst zou willen doen. Producten verkopen, trainingen geven en tijd overhouden voor je gezin, je partner, werken aan je gezondheid of welk doel je eigenlijk ook voor ogen had.

Zoals elk jaar moeten er nog wat zaken van 2017 afgehecht worden maar het is ook een nieuw jaar. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Een jaar om zaken te veranderen, om oog te hebben waar het voor jou echt omdraait. Bezig zijn waar je bezig wilt zijn. Waar jij goed in bent. Terug naar je expertise. Niet laten opslokken door een fenomeen als blue monday. De gedachten van, het is inderdaad de depressiefste dag van het jaar. Kijk naar deze dag en bedenk voor jezelf wat kan ik van dit concept leren en toepassen in mijn eigen bedrijf. De bedenker was een psycholoog en blue monday raakt de psychologie van de mens. Hij was bezig met zijn expertise en dat werd opgepakt door de media en zorgde ervoor dat heel veel mensen dit fenomeen nu kennen. Dat is de kracht van blue monday. Dat is de kracht van terug gaan naar je expertise.

Vraag je nu oprecht af hoe doe ik dit dan? Hoe zorg ik ervoor dat ik niet in dezelfde patroon stap als vorig jaar? Het online programma ‘Terug naar je expertise’ gaat je daarbij helpen. Je krijgt inzicht in wat je wilt, welke stappen er nodig zijn om je doelen te bereiken. Zodat jij doet waar je goed in bent en ook ruimte in je hoofd krijgt om tot ideeën te komen die bij je expertise horen en voor je het weet staat jouw eigen ‘Blue Monday’ op de kaart.

Geen reactie's

Geef een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Voor updates, tips en inspiratie